Heb je zo je best gedaan om goede content te delen, wordt het amper gelezen door je doelgroep. Zorg daarom dat je gezien wordt. Op Twitter is dat relatief eenvoudig. Ik geef je 4 tips!
1. Maak gebruik van de volgerslijsten
Ga naar de volgerslijst van een Twitter-account waarvan je vermoed dat daar je doelgroep zit. Denk aan een online magazine, een expert, een collega of misschien zelfs de concurrent. Neem de lijst door en volg iedereen die in je doelgroep valt. Als het er heel veel zijn, volg dan elke keer een paar mensen. Men kan namelijk zien dat je op dat moment een groep mensen bent gaat volgen.
2. Zoek op hashtags of blogtitels
Je kunt ook zoeken op een bepaalde hashtag, bijvoorbeeld over een bepaald onderwerp of een event hashtag. Of zoek op een titel van een artikel van een online magazine of blog die gaan over dezelfde onderwerpen als waar jij je mee bezighoudt. Kijk welke mensen dit artikel hebben gedeeld. Zij hebben blijkbaar interesse in dezelfde onderwerpen.
3. Maak gebruik van handige tools
Er zijn veel handige tools waarmee je nog slimmer gebruikt kunt maken van Twitter, zoals:
- Klear; zoek op influencers binnen een bepaald topic of gebied. Of zoek naar vergelijkbare profielen van je doelgroep,
- Tweetchup; onderzoek het gebruik van hashtags en keywords,
- Followerwonk; ontdek waar je doelgroep zit en bekijk het bereik van influencers,
- Topsy; ontdek waar je doelgroep over praat.
4. Stuur direct een goede tweet uit
Zorg dat als je klaar bent met het volgen, je direct erna een sterke tweet uitgestuurd. Een bericht waarvan jij verwacht dat zij het interessant zullen vinden. Zodra ze je tijdlijn bekijken zullen ze je sneller terugvolgen als er iets staat dat hun aanspreekt.
Meer inspiratie en tips?
Voor meer inspiratie en tips over social media en content marketing schrijf je je in voor de nieuwsbrief.