Schrijf een content marketing plan, deel 4: Content delen en promoten

In deze reeks leg ik door middel van een content marketing cycle in 6 artikelen uit hoe je een strategie kan schrijven. Dit deel gaat over het delen en promoten van de content.

Voor deze reeks gebruik ik de Content Marketing Cycle van SpotONvisionDeel 1 ging over luisteren en je doelgroep bepalen, deel 2 over het kiezen van thema’s en topics. In deel 3 over het creëren van content.

cmcycle

Content delen en promoten

De content is gereed en je hebt een planning gemaakt. Nu ga je de content delen en promoten. Kies een plek uit wat de verzamelplek wordt voor al je content. Dat is meestal de blogpagina op de website. Vanuit de social mediakanalen verwijs je daar naar toe, zodat mensen daarna rond gaan kijken op je site. Zorg ook dat je content eenvoudig te delen is via social media.

Onderstaand plaatje geeft goed weer hoe je de promotie van je content kunt aanpakken.

inbound-marketing-v1.0_580px

Nu heb je je plannen uitgevoerd en je content verspreid, maar nu is de vraag: heeft het het gewenste effect? Daarom kijken we in het volgende deel naar het monitoren en evalueren van de content marketing.