van-bovenag-750x357

Social media marketeer: stap uit je comfortzone!

Onlangs kocht ik het boek ‘365 dagen succesvol’, vol tips die je ook kunt toepassen op je werk als social media marketeer. Belangrijkste boodschap? Stap uit je comfortzone!

Leef je in je eigen plan of dat van een ander?

Waarschijnlijk is het heel herkenbaar; je collega’s van andere afdelingen of zelfs je leidinggevende hebben allerlei adviezen en ideeën over hoe social media werkt. Gebaseerd op hun eigen, persoonlijke ervaringen en wat zij leuk vinden. Tips zijn altijd welkom, maar uiteindelijk ben jij de professional, zij niet. Dus bepaal zelf welke tips je oppakt en welke niet passen binnen je plan. Daarnaast: is het (social media) plan dat jij uitvoert echt jouw plan of doe je dat omdat de baas dat zo graag wilt? Een beetje toegeven hoort er soms bij, maar je moet uiteindelijk wel achter het plan staan, wil je het succesvol kunnen uitvoeren.

De magie bevindt zich buiten je comfortzone

Door dingen te doen die je niet kent en waar je niet aan gewend bent, leer je nieuwe dingen en ontdek je nieuwe mogelijkheden. Als je uit je comfortzone stapt, wordt deze groter. Hoe meer dingen buiten de comfortzone daadwerkelijk lukken, hoe groter je zelfvertrouwen wordt en steeds meer dingen minder spannend worden. Dit geldt ook voor je aanpak op social media. Blijf niet hangen in een aanpak of type post die goed blijkt te werken. Durf ook eens wat nieuws uit te proberen. Soms werkt het niet, maar de kans dat je nog mooiere resultaten bereikt dan ooit tevoren, is groter dan als je vasthoudt aan het bekende.

logo-nu-2014

Lees verder op 42bis.nl