content-curatie-sniply

Handige tool om traffic te genereren naar je eventsite

Sniply is een ideale tool als je regelmatig content deelt van externe sites. Het helpt je om aan de content die je deelt, ook je eigen call-to-action te koppelen.

Content curatie?

Ik ben een groot voorstander van content curatie; oftwel het delen van content van anderen. Organiseer jij een evenement waarin bepaalde kennis wordt gedeeld, waarom zou je dat alleen tijdens de ene dag die kennis delen? Dat kun je ook voorafgaande het evenement en daarna doen. Je hoeft al die content niet zelf te schrijven, je kunt ook artikelen van andere sites delen. Niet te verwarren met kopïeren trouwens! (Lees meer over content curatie in m’n blog ‘Deel je alleen je eigen berichten? Zo word je geen kennisleider!‘)

Sniply is een handige aanvulling

Content cureren werkt goed voor het bereik en de binding met je doelgroep. Er zitten veel voordelen aan, maar een nadeel is dat je mensen verwijst naar externe sites. Met de tool Sniply kun je voortaan ook traffic naar je site genereren door een call-to-action te koppelen aan de content die je deelt. De tool plaatst een soort pop-up banner op de pagina die jij deelt met je volgers. In de banner komt jouw Twitter-profielfoto te staan, een korte tekst (ongeveer de lengte van een tweet) en een knop. Dit kan een tekstknop of button zijn.

content-curatie

Sniply kort de URL bovendien ook af. Mensen die op die ingekorte URL klikken zien dus dat externe artikel én de call-to-action. Dit is een voorbeeld van een Sniply: snip.ly/8cfj4. Als je er op klikt, dan zie je onderaan de pagina de call-to-action die ik gemaakt hebt.

Hoe vaker jouw bericht gedeeld en geretweet wordt, hoe meer mensen jouw call-to-action dus zien. Gelukkig is de Sniply niet heel erg storend aanwezig. Het is wel zichtbaar, maar het staat de leesbaarheid van het artikel niet in de weg.

Waarom en hoe zou je dit toepassen?

Content cureren is al waardevol op zich, maar met Sniply maak je het naar mijn mening helemaal af. In plaats van mensen alleen maar te verwijzen naar externe bronnen en ze daarmee kwijt te raken, kun je ze doorverwijzen naar je eigen eventsite en je doelstellingen beter bereiken. Jouw logo of foto blijft ook zichtbaar tijdens het lezen van een extern artikel.

Een aantal voorbeelden van hoe je het kunt inzetten:

  • Als je een blog deelt (van jezelf of een ander), deel dan ook een link naar je eigen gerelateerde artikel.
  • Laat mensen weten dat jij ze kan helpen of adviseren als zij vragen over een bepaald onderwerp hebben. Gebruik dan als link bijvoorbeeld jouw contactpagina.
  • Deel je een eigen artikel en heb je een nieuwsbrief? Laat mensen dan weten dat ze op de hoogte kunnen blijven over een bepaald onderwerp door zich in te schrijven op jouw nieuwsbrief.
  • Organiseer je een evenement dat gerelateerd is aan een artikel dat je deel? Dan verwijs je mensen naar je evenementenpagina of site.

Overige mogelijkheden

In het dashboard kun je zien hoe goed je call-to-actions het doen. Je ziet onder andere het aantal clicks, conversies, hoeveel pagina’s men bekeken heeft, hoelang ze op de pagina zijn geweest en de bounce rate.

De tool is gratis als je het weinig gebruikt. Genereer je veel klikken, dan moet je een abonnement afsluiten. Bij een betaald account kun je van je Sniply ook een plaatje of formulier maken en de opmaak aanpassen in jouw huisstijl.

Maar… je moet wél relevant blijven

Net zoals wanneer je andere marketingmiddelen inzet, mijd je opdringerigheid en bied je meerwaarde door relevant te zijn wanneer je Sniply gebruikt. Denk daarom goed na over welke call-to-action goed aansluit bij de content die je deelt.